Fasa för utvecklingsfaser

 
       Det här med utvecklingsfaser i en så liten människas liv kan vara omvälvande. Ena dagen kan detta lilla knyte sova hela nätterna, ha en amningsrytm på var tredje timme och man känner att man har fått in en någorlunda bra rutin, i alla fall en man har lyckats anpassa sig till. Då kommer den. En ny utvecklingsfas och livet vänds upp och ner. Helt plötsligt ska den lille ligga vid bröstet konstant, vaknar varje timme och skriker sig hes om man inte fattar vinken direkt. 
       Just nu är Minou inne i en utvecklingsfas som brukar uppstå vid just 8 veckors ålder. Tidigare har hon som sagt sovit ungefär 8 timmar per natt men nu helt plötsligt vill hon ha tutten hela nätterna och tappar hon den så börjar hon skrika tills man erbjuder den igen. Så det här med en god natts sömn finns inte på kartan längre.  
       Jag är glad att J har en liten ledighetsperiod just nu så han kan hjälpa mig. Jag vet faktiskt inte hur jag skulle klara mig igenom dagarna utan honom för denna fas är än så länge ett rent helvete. Förhoppningsvis går den snart över och vi får tillbaka vår goa lilla tjej igen. 

Kommentarer
Postat av: m a r i a

Det är ju det som är lite frustrerande när de är sådär små. Två ungefär likadana dagar är direkt lika med rutin! ;) Goda nätters sömn kan jag nog räkna på en hand sedan pojken föddes, hehe, men det är skönt att vara två så man kan hjälpas åt och turas om. Hoppas på snar bättring och ny rutin åt det trevligare hållet! :)

Svar: Vi ska absolut inte klaga för hon är verkligen en jättesnäll och lugn bebis har vi märkt när vi träffat andra vars barn är sjövilda 🙈 hehe sova kan man göra när man blir gammal ;)<3
Embla Sofia - UNG GRAVID

2016-03-24 @ 11:20:27
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/
Postat av: Vernesa.mamma till två prinsar

Oh min är inne fjärde utvecklingsfas .. Hittills är det den värsta :/ börjat att amnings strejka så det ska vaggas och gå Medans man ammar men inte ens det hjälper o så har vi en storebror som också vill ha uppmärksamhet .. Vi föräldrar är grymma måste jag säga .. Kämpa på ❤️ Stackars våra små ❤️

Svar: Wow! Vilken supermamma du är! Det ska kämpas igenom men vilken belöning sen när man är igenom fasen och får sin lilla goding tillbaka :) styrkekramar ❤️
Embla Sofia - UNG GRAVID

2016-03-30 @ 18:28:39
URL: http://nouw.com/nessaa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback