Titel: Mamma!

 
     När man är nybliven mamma så är man inte mycket mer har jag märkt. Vissa dagar flyger förbi och där står man, fortfarande i pyjamas och oborstat hår när J kommer hem från jobb. Man har i alla fall ett någorlunda städat hem, rena kläder, och en hyfsat nöjd bebis.
     Därför är dagar med planer det bästa som finns! Det kan vara små grejer som att man måste springa ett ärende inne i stan, gå till BVC eller träffa mammagruppen på aktiviteter. Man har en anledning att sätta på sig vanliga kläder, ett ansikte och borsta håret.
     Jag försöker ha planer dagligen för jag märker både på mig och Minou att vi båda mår mycket bättre när det händer saker och vi får komma ut och träffa folk.
    
Nu vill jag ha era tips på aktiviter under mammaledigheten! Vad kan man göra med en 5+ månaders bebis?

Kommentarer
Postat av: Sarah

Hoppas du får massa bra tips :)

2016-07-01 @ 01:18:52
URL: http://CheerSarah.devote.se
Postat av: Heléna

Jättefin bild på dig! Möjligheterna till små planer för dagarna med Minou är nog oändliga egentligen bara du funderar på vad du vill göra med henne :D Packa en liten utflyktskorg och sedan ta med henne på en långpromenad till någon park och ha en mysig lekdag (i skuggan mest kanske så hon inte far illa av solen), planera en liten utflykt med några vänner och kanske åka och bada tillsammans. Planera in besök hos olika släktingar/vänner/bekanta för att få lite miljöombyte. Öppna förskolan brukar kunna vara rolig att besöka och då har man även en möjlighet att träffa andra föräldrar som man kan hitta på roliga saker tillsammans med. Hoppas du och Minou får en riktigt fin dag! Kram <3

Svar: Verkligen tack för tipsen! Jag vill ju gärna sätta mig i någon park och ha med en picknickkorg nu när solen börjar titta fram men jag är en sån social varelse att gå och göra något sånt ensam är inte min grej (om nu ingen annan har tid att följa med). Men kanske en bok i picknickkorgen att läsa medan liten sover i vagnen hade ju förvisso inte varit helt fel :) <3
Embla Sofia - UNG GRAVID

2016-07-01 @ 08:16:19
URL: http://helna.blogg.se
Postat av: AnnaSmyckeform

Jag tyckte det var jättekul att gå på öppna förskolan. Någon dag i veckan brukar de ha för barn 0-12 månader. Då är det hyfsat lugnt och skönt och man får träffa fler mammor och pappor att prata med :)
Kram

Svar: Tack för tipset! Jag är ju väldigt sugen på att besöka öppna förskolan men det har inte blivit av än :)
Embla Sofia - UNG GRAVID

2016-07-01 @ 15:14:18
URL: http://www.annasmyckeform.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback