Dagens Mini-me

 
Idag hade vi stämt träff med ett gäng andra mammor med barn i samma ålder som Minou och vi skulle äntligen få komma ut och vara lite sociala. Men som ett brev på posten så kom den där trotsighet som vi bara har väntat på och fasat inför i 3,5 veckor, då vi bara är vana vid en konstant nöjd bebis.
     Idag skulle hon då inte låta mamma duscha och göra sig färdig utan så fort hon hade somnat i min famn och jag la ner henne i nestet så började hon gallskrika. Upp igen, ge tutten, snutt 3-4 gånger och sen däckad bebis. Återigen försiktigt försöka lägga ner henne i nestet. Resultat: gallskrik. Om och om igen. Och ibland fungerade inte ens min famn. Stackars trött mamma satt och tårarna bara sprutande åt alla håll för att hon inte kunde trösta sitt barn. 
     Nu har J kommit hem från jobb och jag har fått DUSCHA! Det har nog aldrig varit så skönt som just idag ;)

Kommentarer
Postat av: Joanna- 8 självmordsförsök senare- Livet med Asperger och Bipolär sjukdom

så söt

Postat av: Heléna

Ja det är inte lätt när de har sina sociala dagar och bara vill vara tätt intill hela tiden. Minou är verkligen jättesöt! Kram <3

2016-02-17 @ 19:23:13
URL: http://helna.blogg.se
Postat av: Anonym

Det är hemskt när man själv inte klara av att trösta sitt barn. hänt en gång, jag fick panik och gav till slut Amos till min man, och han sluta skrika direkt. då kände man sig som en värdelös mamma. Men jag drog slutsatsen att han saknade närheten av sin far. hehe :)
Men hur söt är hon inte, Minou, fint namn!!!

2016-02-18 @ 09:52:09
Postat av: idiotisktxoxo.blogg.se

Det är hemskt när man själv inte klara av att trösta sitt barn. hänt en gång, jag fick panik och gav till slut Amos till min man, och han sluta skrika direkt. då kände man sig som en värdelös mamma. Men jag drog slutsatsen att han saknade närheten av sin far. hehe :)
Men hur söt är hon inte, Minou, fint namn!!!

2016-02-18 @ 09:52:52
URL: http://idiotisktxoxo.blogg.se/
Postat av: m a r i a

Lilla sötingen :) Det är verkligen så hemskt när man känner att man inte kan trösta sitt barn. Mannen har vid något tillfälle liksom inte vetat vem han ska trösta först - mig eller pojken... Det går ju lite upp och ner med hur "klängiga" de kan vara, det är ju gott att vara ett team i det hela! :)

2016-02-18 @ 21:44:58
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/
Postat av: Linnea - Knoddasmammorna

Åh, men lilla gumman då! Det är inte lätt när man inte får vara i mammas trygga famn hela tiden (L)

2016-02-20 @ 16:40:32
URL: http://knoddasmammorna.blogg.se
Postat av: Ninas modeblogg, utan mode

Haha, vilken passande bild till texten ;)

2016-02-21 @ 16:55:33
URL: http://ninai.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback