Sen kväll på förlossningen

 
Sent igår kväll ringde vi förlossningen efter att mini hade varit ovanligt lugn hela dagen och bara gett sig till känna med små rörelser. Som den mästergooglare jag är så var jag ju såklart livrädd efter att ha sökt svar på nätet så vi åkte in på en kontroll. 
Jag kopplades upp för ett ctg och där fick jag ligga ungefär en timme med en konstigt nog hyperaktiv bebis som hade en puls på 170-175 (normalt är 130-160). Därefter gjordes ett ultraljud där allt såg normalt ut och vi fick till och med se det lilla livet ligga och suga på sin tumme (därav den höga pulsen). Men barnmorskan var inte nöjd med förra ctg-kurvan så ytterligare cirka 1 timme fick jag ligga kopplad innan vi fick åka hem. 
Det blev ett litet genrep för när det verkligen är dags och nu hoppas jag att nästa gång vi åker dit så åker vi hem med en bebis ;)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Skönt att allt såg bra ut och såå spännande att det snart är på riktigt :D

2016-01-11 @ 08:17:23
URL: http://atilio.metromode.se
Postat av: johanna

Tur att det var bra!

2016-01-11 @ 09:55:14
URL: http://nouw.com/jaxel
Postat av: Heléna

Förståndigt att ni åkte in! Bättre att kolla en gång extra än att missa om något håller på att gå fel. Skönt att lillan hade det bra där inne och sög på tummen :)

Svar: Jo, man har ju läst berättelser om att bebisar dött för att man inte åkt in och kollat upp det. Då är det ganska självklart att man åker in när det inte känns som det ska :) Men nu är man lugn, när man sett att allt ser bra ut :)
Embla Sofia - UNG GRAVID

2016-01-11 @ 19:00:21
URL: http://helna.blogg.se
Postat av: Linda

Jag tror alla har varit med om en "för lugn" bebis någon gång. Jag minns att jag blev rätt så orolig, men avvaktade och snart började lillan bli vild igen <3

Gud jag saknar den där mysiga gravidtiden, allt var ju så spännande, man hade så mycket att se framemot. Även om förlossningen var skrämmande så var den ju samtidigt något man var exalterad över, man var nyfiken och det skulle ju bli början på något helt fantastiskt! Åhh det var såå mysigt. <3

Svar: Ja, vi har varit inne på kontroll förut då jag har mycket fostervatten och då inte känner bebis lika mycket. Men man blir ju orolig när det går från sjövilt i magen till några buffar på en hel dag...
Hehe, nu är jag mer taggad över förlossningen och slippa vara gravid. Men det kommer väl efteråt att man saknar att vara gravid lite ;)
Embla Sofia - UNG GRAVID

2016-01-11 @ 19:32:50
URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: fruborgenvik.se

Jag förstår att det är väldigt frustrerande när de blir väldigt lugna. Har själv sökt en gång av just den anledningen men ni gjorde rätt i att åka in o kolla. Hoppas ni kommer hem med er lilla bebis nästa gång ni besöker förlossningen :)

Svar: Ja, tyvärr känns det lite som att man åker in och "stör" när man kommer in på kontroll och att det blir lite "suck"! Men så många historier man läst om att bebisar dött för att man inte kollat upp, så skiter jag blankt i vad de på förlossningen tycker :)
Embla Sofia - UNG GRAVID

2016-01-11 @ 21:53:29
URL: http://fruborgenvik.se/
Postat av: m a r i a

Gott att allt var väl och hoppas att det nu nästa gång är go-time! :)

2016-01-13 @ 11:03:27
URL: http://mariabergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback